Fishtank Riddle

  • madmonk
  • Mastermind
  • Mastermind
  • madmonk
  • Posts: 2115
  • Loc: australia

Post 3+ Months Ago

Theres a rectangular fish tank inmy room.
Fish tank can hold up to 100 litres of water.
In the same room, theres a 3.75-litre round bucket and a tap (with hose)

1) Fishtank is then filled with water to the brim.

2) now i wanna the fishtank to be exactly half filled with water.

how do i do that? to make fishtank to be exactly half.... :lol:
  • Anonymous
  • Bot
  • No Avatar
  • Posts: ?
  • Loc: Ozzuland
  • Status: Online

Post 3+ Months Ago

  • rtm223
  • Mastermind
  • Mastermind
  • User avatar
  • Posts: 1855
  • Loc: Uk

Post 3+ Months Ago

:D PM
  • madmonk
  • Mastermind
  • Mastermind
  • madmonk
  • Posts: 2115
  • Loc: australia

Post 3+ Months Ago

I have changed the figures in the question. lol
and also, you can't take 2 litres using a 3 iltres bucket. Coz you dont have a measuring tool....
  • rtm223
  • Mastermind
  • Mastermind
  • User avatar
  • Posts: 1855
  • Loc: Uk

Post 3+ Months Ago

Well the answer is the same as the fist version, just different numbers.

Has anyone actually done the water puzzle from die hard, because they show the end of it, but not the actual process. I did it once but I can't remember the puzzle or the solution :? lol
  • madmonk
  • Mastermind
  • Mastermind
  • madmonk
  • Posts: 2115
  • Loc: australia

Post 3+ Months Ago

the answer and method is not the same :-)
coz you cant use the bucket to estimate a a redcution of 2 litres.

its a 3.75 litres bucket and you havent got any tool to measure the capacity..
  • madmonk
  • Mastermind
  • Mastermind
  • madmonk
  • Posts: 2115
  • Loc: australia

Post 3+ Months Ago

hint: I can change the capacity of bucket and tank to be anything I want

but

the method of getting tank half filled with water is......
one way (as far as I know)....lol
  • rtm223
  • Mastermind
  • Mastermind
  • User avatar
  • Posts: 1855
  • Loc: Uk

Post 3+ Months Ago

So the actual problem is:

bucket of volume x
bath of volume y
obtain 0.5y in the bath

where y > x > 0

And conceivably x and y can be any real number > 0 , so 3.5463353 and 217.11313125 would be valid?

Is that more accurate to the problem? If so, I'm buggered if I know the answer......

Can I have a marker pen?
  • madmonk
  • Mastermind
  • Mastermind
  • madmonk
  • Posts: 2115
  • Loc: australia

Post 3+ Months Ago

lol.
hint: answer is logical
  • rtm223
  • Mastermind
  • Mastermind
  • User avatar
  • Posts: 1855
  • Loc: Uk

Post 3+ Months Ago

can I have a marker pen?
  • madmonk
  • Mastermind
  • Mastermind
  • madmonk
  • Posts: 2115
  • Loc: australia

Post 3+ Months Ago

lol
no marker pen for you!
  • rtm223
  • Mastermind
  • Mastermind
  • User avatar
  • Posts: 1855
  • Loc: Uk

Post 3+ Months Ago

grrrrrrr

damn you!

A spirit level?
  • madmonk
  • Mastermind
  • Mastermind
  • madmonk
  • Posts: 2115
  • Loc: australia

Post 3+ Months Ago

lol why do you need a marker pen?
using yr brains makes it more fun, more challenging... lol
  • rtm223
  • Mastermind
  • Mastermind
  • User avatar
  • Posts: 1855
  • Loc: Uk

Post 3+ Months Ago

Well I could combine the marker with the hose to make a compass (just trust me on that) and then I coul treat the top and bottom of the bath as lines, and then use construction to find the line exactly halfway between them, mark that line and then fill up to there.

Although I worked out an easier way :D
  • madmonk
  • Mastermind
  • Mastermind
  • madmonk
  • Posts: 2115
  • Loc: australia

Post 3+ Months Ago

yep yep , i see what u mean.
lol
no marker, no measurement tool...
that will make the whole thing easier..
  • rtm223
  • Mastermind
  • Mastermind
  • User avatar
  • Posts: 1855
  • Loc: Uk

Post 3+ Months Ago

I sussed an answer and even drew little pictures to go with it :D I've PM'd it to ya a little while back. Pick up your PM's biatch!
  • madmonk
  • Mastermind
  • Mastermind
  • madmonk
  • Posts: 2115
  • Loc: australia

Post 3+ Months Ago

lol.
any takers???
  • Zombie6301
  • Novice
  • Novice
  • User avatar
  • Posts: 23
  • Loc: Hilo, Hawaii

Post 3+ Months Ago

I give up! I've been sitting here for well over an hour with a calculator in my hand driving myself nuts on this one. I know the answer is probably really simple but I can't for the life of me figure it out right now. Maybe tomorrow my head will be a little clearer if nobody else has figured it out by then.
  • rtm223
  • Mastermind
  • Mastermind
  • User avatar
  • Posts: 1855
  • Loc: Uk

Post 3+ Months Ago

lol it's a good one ain't it.

Take a look back at the other posts, you can do it numerically with a couple of eg's, but you any size bath and bucket, you can't do it numerically or algebraically.

This was the problem I had, I saw numbers and thought maths. But it's a logically solution to a logic problem. It's a nice simple answer, as always with these.

Good luck

//edit, I just tried to google it, but I can't seem to find the answer that way, so there's no point in trying to cheat (you know who you are)!
  • madmonk
  • Mastermind
  • Mastermind
  • madmonk
  • Posts: 2115
  • Loc: australia

Post 3+ Months Ago

Quote:
Maybe tomorrow my head will be a little clearer if nobody else has figured it out by then.


lol. nice avatar
I can see thru yr head!!!!
  • SSH-Raj
  • Expert
  • Expert
  • User avatar
  • Posts: 588

Post 3+ Months Ago

can you measure the time it took to fill up the fish tank?
  • rtm223
  • Mastermind
  • Mastermind
  • User avatar
  • Posts: 1855
  • Loc: Uk

Post 3+ Months Ago

Is there a stopwatch in the puzzle? :wink:
  • madmonk
  • Mastermind
  • Mastermind
  • madmonk
  • Posts: 2115
  • Loc: australia

Post 3+ Months Ago

heheh. no time limit.
  • Dangles
  • Proficient
  • Proficient
  • Dangles
  • Posts: 299
  • Loc: Brooklyn Transplanted into NJ

Post 3+ Months Ago

Can we start with the tank empty? I can do it with the tank empty but not full hehe.


Dangles
  • rtm223
  • Mastermind
  • Mastermind
  • User avatar
  • Posts: 1855
  • Loc: Uk

Post 3+ Months Ago

Go on, whats your answer, but remember that the puzzle is also supposed to cover any size bucket and any size bath.
  • Dangles
  • Proficient
  • Proficient
  • Dangles
  • Posts: 299
  • Loc: Brooklyn Transplanted into NJ

Post 3+ Months Ago

Ok here goes

Tank is empty but can hold 100 litres

using the 3.75 bucket 26 times into the tank will give you 97.50 litres

On the next filling that will leave exactly 1.25 litres in the bucket.

Now tip the tank back to empty again and pour the 1.25 into the tank and then an addition 13 times, and that will be exactly 50 litres.


D
  • rtm223
  • Mastermind
  • Mastermind
  • User avatar
  • Posts: 1855
  • Loc: Uk

Post 3+ Months Ago

That was my first solution, but there is one that works no matter the sizes of the bucket and the bath :wink:
  • Dangles
  • Proficient
  • Proficient
  • Dangles
  • Posts: 299
  • Loc: Brooklyn Transplanted into NJ

Post 3+ Months Ago

Hmm really. And it doenst involve a tape measure and glass cutting drill bit?? :P

Ok back to the drawing board.

D
  • rtm223
  • Mastermind
  • Mastermind
  • User avatar
  • Posts: 1855
  • Loc: Uk

Post 3+ Months Ago

Just the stuff thats in the room :wink:
  • digitalMedia
  • a.k.a. dM
  • Genius
  • User avatar
  • Posts: 5149
  • Loc: SC-USA

Post 3+ Months Ago

It doesn't matter how big the bucket, or fishtank is... :)

Keep removing water until you can tilt the fish tank and create a straight line with the surface of the water between the top corner and it's opposing bottom corner.

Image
  • Axe
  • Genius
  • Genius
  • User avatar
  • Posts: 5739
  • Loc: Sub-level 28

Post 3+ Months Ago

Btw, the Die Hard one... 3 gallon bottle, 5 gallon bottle, get 4 gallons in the 5 gallon bottle... easy..

Fill the 3 gallon with water, and pour it into the 5 gallon. Leaves 2 gallons of space.

Fill up the 3 gallon, pour it into the 5 gallon til it's full. Leaves 1 gallon left in the 3 gallon bottle.

Empty the 5 gallon, and pour the 1 gallon from the 3 into the 5.

Fill up the 3 gallon, pour it into the 5, there's 4 gal in the 5 gal bottle.
  • Anonymous
  • Bot
  • No Avatar
  • Posts: ?
  • Loc: Ozzuland
  • Status: Online

Post 3+ Months Ago

Post Information

  • Total Posts in this topic: 41 posts
  • Users browsing this forum: No registered users and 63 guests
  • You cannot post new topics in this forum
  • You cannot reply to topics in this forum
  • You cannot edit your posts in this forum
  • You cannot delete your posts in this forum
  • You cannot post attachments in this forum
 
 

© 1998-2014. Ozzu® is a registered trademark of Unmelted, LLC.