How many forum members does it take to chage a light bulb?

  • kylebacc
  • Graduate
  • Graduate
  • kylebacc
  • Posts: 197
  • Loc: Florida

Post 3+ Months Ago

How many forum members does it take to change a light bulb?

1 to change the light bulb and to post that the light bulb has been changed

14 to share similar experiences of changing light bulbs and how the light bulb could have been changed differently

7 to caution about the dangers of changing light bulbs

1 to move it to the Lighting section

2 to argue then move it to the Electricals section

7 to point out spelling/grammar errors in posts about changing light bulbs

5 to flame the spell checkers

3 to correct spelling/grammar flames

6 to argue over whether it's "lightbulb" or "light bulb"

... another 6 to condemn those 6 as stupid

2 industry professionals to inform the group that the proper term is "lamp"

15 know-it-alls who claim they were in the industry, and that "light bulb" is perfectly correct

19 to post that this forum is not about light bulbs and to please take this discussion to a lightbulb forum

11 to defend the posting to this forum saying that we all use light bulbs and therefore the posts are relevant to this forum

36 to debate which method of changing light bulbs is superior, where to buy the best light bulbs, what brand of light bulbs work best for this technique and what brands are faulty

7 to post URL's where one can see examples of different light bulbs

4 to post that the URL's were posted incorrectly and then post the corrected URL's

3 to post about links they found from the URL's that are relevant to this group which makes light bulbs relevant to this group

13 to link all posts to date, quote them in their entirety including all headers and signatures, and add "Me too"

5 to post to the group that they will no longer post because they cannot handle the light bulb controversy

4 to say "didn't we go through this already a short time ago?"

13 to say "do a Google search on light bulbs before posting questions about light bulbs"

1 forum lurker to respond to the original post 6 months from now and start it all over again.
  • Anonymous
  • Bot
  • No Avatar
  • Posts: ?
  • Loc: Ozzuland
  • Status: Online

Post 3+ Months Ago

  • DuffMan
  • Beginner
  • Beginner
  • User avatar
  • Posts: 60
  • Loc: Portland, OR

Post 3+ Months Ago

My god, you summed up every forum ever created! :lol:

kylebacc wrote:
13 to say "do a Google search on light bulbs before posting questions about light bulbs"

I really like this one, sounds very familiar on this forum!
  • UNFLUX
  • Genius
  • Genius
  • User avatar
  • Posts: 6376
  • Loc: twitter.com/unflux

Post 3+ Months Ago

hehe that's pretty good actually. :lol:
  • Bigwebmaster
  • Site Admin
  • Site Admin
  • User avatar
  • Posts: 9086
  • Loc: Seattle, WA & Phoenix, AZ

Post 3+ Months Ago

Nice kylebacc, that sums it up really good :)
  • b_heyer
  • Web Master
  • Web Master
  • User avatar
  • Posts: 4581
  • Loc: Maryland

Post 3+ Months Ago

hahaha good stuff!
  • ATNO/TW
  • Super Moderator
  • Super Moderator
  • User avatar
  • Posts: 23456
  • Loc: Woodbridge VA

Post 3+ Months Ago

Ummm...what's a light bulb? Or is it lightbulb? I don't know - I'm so confused.
  • larryta2
  • Newbie
  • Newbie
  • larryta2
  • Posts: 8

Post 3+ Months Ago

cute lightbulb joke... :D :) :lol:
  • kylebacc
  • Graduate
  • Graduate
  • kylebacc
  • Posts: 197
  • Loc: Florida

Post 3+ Months Ago

hehe thanks! i didnt come up with it all but some of it! :D :D :D
  • UNFLUX
  • Genius
  • Genius
  • User avatar
  • Posts: 6376
  • Loc: twitter.com/unflux

Post 3+ Months Ago

i had a lightbulb once Image
  • wookey
  • Proficient
  • Proficient
  • User avatar
  • Posts: 261
  • Loc: England

Post 3+ Months Ago

lol funny, :)
but heard it before ;)
  • kylebacc
  • Graduate
  • Graduate
  • kylebacc
  • Posts: 197
  • Loc: Florida

Post 3+ Months Ago

lol yea thats what i was saying....i didnt make it all up...just added to it
  • PluTunium
  • Professor
  • Professor
  • User avatar
  • Posts: 812
  • Loc: Touring the USA

Post 3+ Months Ago

Yeah, I think that can be this forum at times... or alot? I do not know for sure. All I know is that the LAMP in my basement just burnt out!
  • kylebacc
  • Graduate
  • Graduate
  • kylebacc
  • Posts: 197
  • Loc: Florida

Post 3+ Months Ago

haha
  • b_heyer
  • Web Master
  • Web Master
  • User avatar
  • Posts: 4581
  • Loc: Maryland

Post 3+ Months Ago

yes but the lightbulb in my head just popped.
  • kylebacc
  • Graduate
  • Graduate
  • kylebacc
  • Posts: 197
  • Loc: Florida

Post 3+ Months Ago

lol
  • ModernDestroyer
  • Professor
  • Professor
  • User avatar
  • Posts: 794
  • Loc: California

Post 3+ Months Ago

you forgot the "3 people who take pics of changing lightbulbs and post them to show the correct way". Enjoy :D
  • kylebacc
  • Graduate
  • Graduate
  • kylebacc
  • Posts: 197
  • Loc: Florida

Post 3+ Months Ago

lol oh yea!
  • UNFLUX
  • Genius
  • Genius
  • User avatar
  • Posts: 6376
  • Loc: twitter.com/unflux

Post 3+ Months Ago

this is definitely my fav:

Quote:
1 forum lurker to respond to the original post 6 months from now and
start it all over again.

:lol: :lol: :lol:
  • kylebacc
  • Graduate
  • Graduate
  • kylebacc
  • Posts: 197
  • Loc: Florida

Post 3+ Months Ago

lol :D
  • snowey_white
  • Beginner
  • Beginner
  • User avatar
  • Posts: 43

Post 3+ Months Ago

searches google and finds, light bulb links anyone ?

http://www.bulbcollector.com/

http://www.bulbs.com/

http://www.topbulb.com/

http://www.maxmon.com/1878ad.htm

enjoy
  • UNFLUX
  • Genius
  • Genius
  • User avatar
  • Posts: 6376
  • Loc: twitter.com/unflux

Post 3+ Months Ago

i'll add one --

http://www.sylvania.com ;)
  • Dragoris
  • Beginner
  • Beginner
  • Dragoris
  • Posts: 48
  • Loc: Erie, PA

Post 3+ Months Ago

lmao :lol: damn, that about sums up every forum personality. I Know i'm in there a few times. Great joke :D

- i thought i hada light bulb once.... but it was a dud :idea:
  • Alan2
  • Graduate
  • Graduate
  • User avatar
  • Posts: 112

Post 3+ Months Ago

Here are a few Light bulb places

http://www.lightbulb.com/

http://inventors.about.com/library/inve ... light2.htm

ok, just two lol

but we now need to leave the topic for 6 months so i can revive it :P
  • Cuerock
  • Expert
  • Expert
  • Cuerock
  • Posts: 540
  • Loc: My cubical

Post 3+ Months Ago

Sir Joseph Swann of England and Thomas Edison both invented the first electric incandescent lamps around the 1870s. :D :D
  • kylebacc
  • Graduate
  • Graduate
  • kylebacc
  • Posts: 197
  • Loc: Florida

Post 3+ Months Ago

oh lord...here we go lol
  • Kairisika
  • Student
  • Student
  • User avatar
  • Posts: 95
  • Loc: Calgary, Canada

Post 3+ Months Ago

Hey is there already a place for them or does anyone want to tack on some more lightbulb jokes? they're the best. that was awesome.
  • Geekette
  • Proficient
  • Proficient
  • User avatar
  • Posts: 482
  • Loc: The Land of NeverWinter (FL)

Post 3+ Months Ago

I just thought that I would point out that Nikola Tesla, an enemy of Edison's, invented the fluorescent bulb! (If you've never heard of him, you really must read up a bit!)
  • ATNO/TW
  • Super Moderator
  • Super Moderator
  • User avatar
  • Posts: 23456
  • Loc: Woodbridge VA

Post 3+ Months Ago

I had an employee a couple years ago with the last name of Tesla who was a slightly distant relative of the original Nikola Tesla and he proved it to me. I can confirm Nikola Tesla invented the fluorescent bulb.
  • PluTunium
  • Professor
  • Professor
  • User avatar
  • Posts: 812
  • Loc: Touring the USA

Post 3+ Months Ago

Geekette wrote:
I just thought that I would point out that Nikola Tesla, an enemy of Edison's, invented the fluorescent bulb! (If you've never heard of him, you really must read up a bit!)



did he invent the tesla coil by any chance?


(err... I think i am just making that up.. from a video game.. I dont know if it is real)
  • Geekette
  • Proficient
  • Proficient
  • User avatar
  • Posts: 482
  • Loc: The Land of NeverWinter (FL)

Post 3+ Months Ago

Lol, yes the Tesla coil is a real thing and Nikola Tesla did invent it! :wink: It's one of the few things that he invented that he was actually given credit for.

ATNO: That is pretty awesome. Tesla was a fascinating person, and one of the few that I've ever enjoyed reading a biography on.
  • Anonymous
  • Bot
  • No Avatar
  • Posts: ?
  • Loc: Ozzuland
  • Status: Online

Post 3+ Months Ago

Post Information

  • Total Posts in this topic: 44 posts
  • Users browsing this forum: No registered users and 52 guests
  • You cannot post new topics in this forum
  • You cannot reply to topics in this forum
  • You cannot edit your posts in this forum
  • You cannot delete your posts in this forum
  • You cannot post attachments in this forum
 
cron
 

© 1998-2014. Ozzu® is a registered trademark of Unmelted, LLC.