Quake 3 like game for Linux?

  • whos_wee_dug
  • Graduate
  • Graduate
  • User avatar
  • Posts: 121
  • Loc: Scotland

Post 3+ Months Ago

I stumbled across a game for Linux ages ago that looked really cool, it had online play and the concept was similar to quake 3.

Does anyone know what I'm talking about? I want to play it!

whos_wee_dug?
  • Anonymous
  • Bot
  • No Avatar
  • Posts: ?
  • Loc: Ozzuland
  • Status: Online

Post 3+ Months Ago

  • rtm223
  • Mastermind
  • Mastermind
  • User avatar
  • Posts: 1855
  • Loc: Uk

Post 3+ Months Ago

Unreal Tournament?
  • whos_wee_dug
  • Graduate
  • Graduate
  • User avatar
  • Posts: 121
  • Loc: Scotland

Post 3+ Months Ago

nope, it was a free game, it looked really really cool, but I can't find it any more!
  • Vladdrac
  • Mastermind
  • Mastermind
  • User avatar
  • Posts: 2136
  • Loc: Louisville, Ky

Post 3+ Months Ago

hmmm, Id like to know

did it have online play?
  • whos_wee_dug
  • Graduate
  • Graduate
  • User avatar
  • Posts: 121
  • Loc: Scotland

Post 3+ Months Ago

Yep, it definantely did or i wouldn't have been interested. The graphics on the screenshots looked awesome too. I found it on a website that featured lots of free linux games about 3 months ago :?

whos_wee_dug?
  • Vladdrac
  • Mastermind
  • Mastermind
  • User avatar
  • Posts: 2136
  • Loc: Louisville, Ky

Post 3+ Months Ago

it isn't obsidian is it?
  • whos_wee_dug
  • Graduate
  • Graduate
  • User avatar
  • Posts: 121
  • Loc: Scotland

Post 3+ Months Ago

Nope definately not that, had a look at its screenshots and the game I'm thinking of had far more impressive graphics.

Damn damn damn!
  • bkummer
  • Student
  • Student
  • User avatar
  • Posts: 69
  • Loc: Butler, Pennsylvania

Post 3+ Months Ago

Are you talking about America's Army? It's formatted to play on Linux.

Try it out: http://www.americasarmy.com

1st person shooter
  • Smokenjoe
  • Mastermind
  • Mastermind
  • User avatar
  • Posts: 1573
  • Loc: Anchorage, AK

Post 3+ Months Ago

I play americas army, or used to. Good game. I personally like playing Unreal better, but its nice to switch back and forth between the two. :)
  • Vladdrac
  • Mastermind
  • Mastermind
  • User avatar
  • Posts: 2136
  • Loc: Louisville, Ky

Post 3+ Months Ago

Well I couldn't find it, but Ill be watching this thread though
  • whos_wee_dug
  • Graduate
  • Graduate
  • User avatar
  • Posts: 121
  • Loc: Scotland

Post 3+ Months Ago

Good news ppl! Found it after a good 30minutes of hunting!

Its called 'Cube' and a review with amazing screenshots is here:

http://www.happypenguin.org/show?cube

Haven't had the chance to try it yet because my Geforce drivers ain't working right, but I'll let you's know when I do.

I've never played Americas Army, I don't think it would be a big hit in the UK with a name like that. I've seen some screenshots and the graphics look very impressive.

l8r,

whos_wee_dug?
  • whos_wee_dug
  • Graduate
  • Graduate
  • User avatar
  • Posts: 121
  • Loc: Scotland

Post 3+ Months Ago

A better review of Cube is here:

http://www.linuxdevcenter.com/pub/a/lin ... ube3d.html

whos_wee_dug?
  • Smokenjoe
  • Mastermind
  • Mastermind
  • User avatar
  • Posts: 1573
  • Loc: Anchorage, AK

Post 3+ Months Ago

NJ man. I looked for quite a while (well, not too long) and couldnt find it. Way to go!
  • Vladdrac
  • Mastermind
  • Mastermind
  • User avatar
  • Posts: 2136
  • Loc: Louisville, Ky

Post 3+ Months Ago

hmm, lot of potential there, especially when he plans on adding shaders to it.

I like the wysiwyg map maker.

I will check it out. But I am wondering just how good it could be if the file size is 8mb.
  • whos_wee_dug
  • Graduate
  • Graduate
  • User avatar
  • Posts: 121
  • Loc: Scotland

Post 3+ Months Ago

Yeh true, the review said the designer / coder wanted to keep things simple and the 8mb could suggest this. I like the idea of the map making too, sounds a bit different. If the engine is half good then its got potential for many more great 3D linux games and that ofcourse means free games (well, most likely).

Hopefully get to try it tomorrow.

whos_wee_dug?
  • Vladdrac
  • Mastermind
  • Mastermind
  • User avatar
  • Posts: 2136
  • Loc: Louisville, Ky

Post 3+ Months Ago

yeah, that engine does look promising, but I will have to see the game for myself to really say anything on it

Post Information

  • Total Posts in this topic: 16 posts
  • Users browsing this forum: No registered users and 38 guests
  • You cannot post new topics in this forum
  • You cannot reply to topics in this forum
  • You cannot edit your posts in this forum
  • You cannot delete your posts in this forum
  • You cannot post attachments in this forum
 
 

© 1998-2014. Ozzu® is a registered trademark of Unmelted, LLC.