Search found 52 matches

Actual Results

Post Posted: November 2nd, 2003, 11:12 am

um...haven't been here long :mrgreen: but I think it really looks nice now. Plus it's easier to see the fonts and stuff, simply COOL :cool:

Post Posted: May 5th, 2003, 4:35 pm

Oh hehe, I'm right here :mrgreen: Just that I spent most of the time messing with those nasty codes, nah...killing me... :shock: But well it's better these days coz I've passed the most cimplicated parts. And yes you can see I'm making the GUI now. But still...got a lot of work to do So hehe, franky...

Post Posted: May 5th, 2003, 6:16 am

Hi ppl, I'm quite new to windows API and want u guyz to give me some help here, thanz really!! I have a main window now and I created 6 child windows, each for running an executable C program. I have 6 C programs which are actually socket programs. They talk to each other using TCP . What I'm doing ...

Post Posted: April 3rd, 2003, 5:24 am

Well I can't say I have already come up with a method but I THINK I'm gonna use Windows API haha. Coz the thing that I wanna do, (almost) can only be done by windows API. So I'll have a go for it I think haha. So anyone has any idea, u cuold still drop a few lines here. ur suggestions r more than we...

Post Posted: April 2nd, 2003, 11:07 pm

yes u might be right about that...hmp....think I'll go check out te libraries :wink:

Post Posted: April 2nd, 2003, 8:14 pm

I m using DEV C++ and I wanna make a thread in my program. If I m in a UNIX environment, I know I'll simply have to include pthread.h and then use pthread_create or use fork(). But in DEV C++ I think both of them r not recognized. So I did some search on google and found _beginthread with using the ...

Post Posted: April 2nd, 2003, 4:01 am

Hi ppl, I wanna make a simple GUI using C. Just a window with some subwindows inside....some frames I mean. And each window displaying the output of a program. So that is if I have 4 programs I'd probably have 4 frames inside the main window and my question is, what should I use to write such an int...

Post Posted: March 26th, 2003, 7:34 pm

Well I thnk maybe it's just my browser.it is a browser generated error. u know gatewat error, just like those "cannot be reahced" error when ur not online..but I was surfing on othe sites and they're all OK. So I really don't know... :shock:

Post Posted: March 26th, 2003, 6:10 pm

o...I got "gateway error" in the browser. think the forum is too congested? haha don't know :D

Post Posted: March 26th, 2003, 8:00 am

Thanz soooooooooo much!! :D :D :D

ps. the reaons I an replying so late is I can't logon to the forum in t\his couple of days...does anyone experienced the same thing? :shock:

Post Posted: March 23rd, 2003, 2:05 am

O cool haha bigwenmaster is really big!! I just found that source and it's one of the useful source I found on the web haha So I think I'm gonna use thread instead of fork, coz seems like it got more functions...but it's less common. I couldn't find much source about thread on the web. So any guyz o...

Post Posted: March 21st, 2003, 10:48 pm

Hi ppl, Anyone knows where I can get some source on multicast programming in C? I've been searching on google for quite a few hrs...nth came up....Maybe my searching method has some problems....and also I'd like to ask, for a program to use multicast in sending and receiving, as in many other networ...

Post Posted: March 21st, 2003, 9:37 am

Hi ppl, I wanna know how to catch the signal <DELETE> in the command prompt? Also, <Ctrl-S> is a special character to suspend the terminal, so how can I catch this character? Should I simply monitor the stdin(fd=0)? And stdin by default is line-buffered, so how do I handle the command pr...

Post Posted: March 20th, 2003, 11:24 am

O....funny don't know why I closed the project and then opened it again, it's alright now. haha cool But do you know how to read the file using fscanf then? I mean read one line at a time, normally we'r use fgets or gets but then again I wanna do it with fscanf, do u know how? I guess maybe sth like...

Post Posted: March 20th, 2003, 10:08 am

Hi,

Anyone knows how to enter a newline using fprintf? Yes I wanna stick with fprintf coz I am not really outputting a char arry to the file.

Thanz!! :)

Post Posted: March 20th, 2003, 10:06 am

O.......ok hehe.........I think I finally solved that....and I'm teribly sorry...coz that was just a typo of the "filename" that I set. So yes u guyz shouldn't have noticed that coz I didn't post that part here.....took me long to realise that too

Thanz anywayz!! :D

Post Posted: March 20th, 2003, 6:25 am

O....I think it might be due to the pointer problems.... ok here's the new version of the functions, actually they're about the same the writing function is like this [code]void Send_field1(filename, field) char *filename; FIELD2N *field; { INDEX i; FILE *fptr; if ((fptr = fopen...

Post Posted: March 19th, 2003, 6:21 am

o...I think I didnlt make it very clear hehe actually I want a array with four entries to input the data read from the feil so the array with have the first entry as
Code: [ Select ]
547d
the second being
Code: [ Select ]
baf7930d
the third being
Code: [ Select ]
3c21e169
and the last being
Code: [ Select ]
a860ceee
Th...

Post Posted: March 19th, 2003, 4:13 am

OK now i get this
Code: [ Select ]
field->e[i] 77c39348 field->e[i] 223b20 field->e[i] 223b08 field->e[i] 8
after changing the &field to field coz &field is simply the address...but still the data read from the file is not the same as that write into it what i...

Post Posted: March 19th, 2003, 4:10 am

O hey !! good point!!
so.....is this....simply an address or what?
my codes r hard to understand huh? haha
but i really don't know where is the problem.....it's just a smiple fscanf... :shock:

Post Posted: March 19th, 2003, 12:54 am

Hi ppl, I got a little problem of reading data from the file...just a little problem I guess but I really don't know where to start fixing it I use this to write into a file [code]void Send_field1(filename, field) char *filename; FIELD2N *field; { INDEX i; FILE *fptr; if ((fptr ...

Post Posted: March 17th, 2003, 11:43 pm

o..it's ok anywayz I'm still testing the program coz I think the lines that u told me to add r simply a function declaration right? I wonder if it really does what its supposed to do........ :shock:

Post Posted: March 17th, 2003, 7:59 pm

I think ur first suggestion actually works!! haha
but not sure...have to gie more tests on it first
And for the google paragraph that u found, what does it mean by "the first change is needed"? what exactly is the "first change"? :shock:

Thanz!! :D

Post Posted: March 16th, 2003, 6:47 pm

o yes I mistakenly say it as a compile error, it is a linker error indeed. Haha u got it right. cool!! Well I do think I am pazsing the right parameters. So do u know how to fix linking problems? I am using the DEV C++ compiler. I heard someone saying add the library into the linker or sth....don't ...

Post Posted: March 16th, 2003, 11:43 am

I am using FIFO to make a pipe for files and don't know why the compiler pops out error message saying
Code: [ Select ]
undefined reference to 'mkfifio'

my line is like this
Code: [ Select ]
status = mkfifo(filename, S_IWUSR | S_IRUSR );

So....anyone knows what's wrong with it?
Thanz!! :D

Post Posted: March 16th, 2003, 4:51 am

Actually I think I'm simply trying to convert a unsigned long array into char array. Coz I wanna use
Code: [ Select ]
ssize_t write(int filedes, const void *buff, size_t nbytes);

and yes I think the "buff" can be any pointer. So anyone knows how to write those "ELEMENT" into a file?
Thanz!!

Post Posted: March 16th, 2003, 2:59 am

Hi ppl it's me again :D This time I got some really messy type definitions hehe I defined
Code: [ Select ]
typedef struct { ELEMENT e[sizeof(int)]; } FIELD2N;
and I have
Code: [ Select ]
typedef unsigned long ELEMENT;
and.... [code]typedef struct { FIELD2N c; FIELD2N d; }...

Post Posted: March 14th, 2003, 11:32 pm

So...it should be ASCII...well think I'll just search for some functions on the web then
Thanz for the tips!! :P

Post Posted: March 14th, 2003, 11:01 pm

Hi, um...I'm kinda new here. But still I got some suggestions. Just some stupid suggestions actually...it's the colour hehe. I think it's really too dark. Took me long to find the right button to click. And maybe u can consider some other lighter colours like light blue or sth. Black and dark is coo...

Post Posted: March 14th, 2003, 10:48 pm

.........so how do I write it in the right mode? hehe :lol:
  • Sort by
 
cron
 

© 1998-2014. Ozzu® is a registered trademark of Unmelted, LLC.